: Syukur menjadi INTAN terpilih :

Wednesday 29 July 2009
Syukur syukur syukur 786 Alhamdulillah syukur kerana masih lagi diberi peluang oleh Allah untuk masih kekal menjadi hamba-Nya.

pernah tak terfikir kenape maksiat dan kemungkaran makin menjadi2 di serata bumi Allah ni? I just got the answer from one of the usrah yang aku join baru-baru ni.

Kenapa yea? di sini lah term 'bersyukur' sangat2 digunakan. smuanya sebab Allah pilih siapa yang Dia mau beri petunjuk, dan siapa yang tidak. Mereka2 yang melakukan kemungkaran dan kemaksiatan tu belum dapat petunjuk atau belum cuba ntok faham keindahan Islam ini. TETAPI... harus diingatkan yang ini tak bermakna kita harus berhenti berusaha atau berhenti berharap, kerana Allah tak kan mengubah nasib hamba-hamba-Nya kalau kita tak berusaha mengubahnya. Insya-Allah ingatan untuk diri sendiri jugak.

Syukur kerana diberi peluang untuk mengenal Islam dengan lebih dekat. Tak terucap oleh kata-kata bagaimana nak gambarkan perasaan apabila dapat mendekati Islam begini. Thank You Allah serta terima kasih ahli keluarga dan kawan2 yang tak jemu2 support dari belakang. Hanya Allah mampu membalas jasa baik kalian.

Yeaa... malu dengan Allah.. malu dengan diri sendiri, apabila ingat balik cara hidup sebelum ni yang penuh dengan tipu daya syaitan. Tahniah kepada syaitan berjaya menyesatkan ku sesesat-sesatnya. Islam ku seblum ni hanya lah pada nama sebab nama ala-ala Arab kerana ada perkataan 'Nur' serta nama tokoh perempuan Islam yang disegani iaitu tukang sisir kepada Firaun dan Islam ku sebelum ini hanyalah juga pada tudung. (sound so wrong right?) tapi itu lah dia.

And aku tak akan benarkan lagi untuk syaitan2 itu menyesatkan ku ke arah kancah maksiat dan kemungkaran, kerana ini lah JIHAD untuk menjadi mujahadah solehah. Aminnnnn.....

Ya Allah.. tetapkan hati dan iman hamba-Mu ini ya Allah untuk terus berada di jalan yang diredhai-Mu Ya Allah.... Kuatkan semangat dan berikan ketabahan kepadaku dalam urusan perjuangan agama-Mu ini Ya-Allah...

Dari Engkau aku datang, dan kepada Engkau aku kembali.

Wallahu'alam.


2 comments:

TRAVELLER said...

salam
a'ah, betul juga tu sam...
kita sama-sama doa...
susah kengkadang nk mujahadah melawan nafsu..
fenin-fenin dibuatnya...

*hugs*

mrsmasyhinorddin said...

insya Allah.. jom sam2 berperang jadi mujahadah yeahh

Post a Comment